Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
V tretej časti sa Ramy bude venovať stavbe krídiel svojho Boeingu 787-9 DreamLiner.
pridal: mior video: ramy rc |
V prvej časti Ramy vytvoril základnú kostru modelu. V druhej časti sa venuje podvozku a kabeláži.
video: ramy rc pridal: mior |
Tento sympatický "šialenec" nás svojimi videami zabáva už 10 rokov.
Keď som akési jeho video videl prvý krát, tak som si myslel, že je to fakt šialenec, či blázon. Veď aj jeho "nevšedný" výzor tomu tak trochu napomáha. Ale po chvíli som si uvedomil, že aby zaujal, tak na jeho videách nemôže byť len také "bezduché" poletovanie. Musí tam byť niečo nezvyčajné, niečo čo nedokáže (a nemá na to odvahu) len tak hocikto a hlavne: isto nie ja. A tak som pomerne rýchlo zamenil pocit ľahkého opovrhnutia za pocit hlbokého obdivu. pripravil: Janko O. |
Ak sa pýtate, ako to tak presne viem, tak vám musím prezradiť, že táto vedomosť je u mňa spojená s nezabudnuteľným modelárskym zážitkom.
Samozrejme, celé je to podmienené tým, že musí platiť informácia, získaná pred mnohými rokmi v škole, že chrústy sa v hojných množstvách vyskytujú raz za štyri roky. To isto nikoho neprekvapuje, ale prekvapujúce môže byť to, prečo si tak dobre pamätám, že práve tento rok - táto jar by mala byť na chrústy bohatá. autor: Janko O. |
Teraz sa možno českí modelári pozastavia nad názvom tohto článku, pretože im je pomerne známy - "Jak se staví sen" je česká relácia o budovaní bývania. Priznávam, že som si tento názov požičal, ale nebudeme sa venovať budovaniu bývania, ale budovaniu dopravného lietadla Boeing 787 -9 Dreamliner, a to od piky až po zálet, ktorého je autorom pán Ramy. Priznávam, že ma to veľmi zaujalo, hlavne preto, že Ramy stavia dopravné lietadlo o rozpätí 3 metre (čo je môj sen) a z penových hmôt (čo mám rád). A tak si pozrite prvé video.
pridal: mior video: Ramy RC |
Naposledy sme tento model spomínali koncom októbra (října) 2018 v súvislosti s haváriou iného Herculesa – 2-metrového, šedomodrého. Konkrétne v článku: Hercules je mŕtvy. Nech žije HERCULES!
Uviedli sme, ako sa Moby Dick napokon „ocitol“ u mňa a aj to, ako prebiehal jeho prvý (a zatiaľ jediný) krátky let. V podstate to bol moment, kedy sme pochopili, prečo ho jeho predchádzajúci majiteľ vlastne predával. Od tej doby Moby Dick absolvoval množstvo menších či väčších úprav až sa dostal do stavu, kedy vám ho môžeme ukázať podrobnejšie. autor: Janko O. |
Tu je asi každý text zbytočný.
Treba si pozrieť pripojené videá. pripravil: Janko O. |
Pravdu povediac, od leta 2015 – konkrétne od „DoPlatnostiVstúpenia“ Rozhodnutia 1/2015, čoby modelár, nemám dobrú náladu.
Vízia „temných zajtrajškov“ ani nezavdávala príčinu na nejaké jasanie. Všetkým bolo jasné, že „blbnutie“ dronistov spôsobilo, že niekto sa rozhodol, že „krídelká pristrihne“ aj modelárom. Prečo? Lebo ten „niekto“ nerozoznal (zásadný) rozdiel medzi (aspoň jakš-takš) disciplinovanými modelármi a „besnými“ dronistami. Ale možno sa (v zahraničí) našiel niekto vplyvný, čo má oči (a rozum) v poriadku. pripravil: Janko O. |
V souvislosti s novými i některými staršími vysílačkami (např.: Flysky FS-GT3C, FS-GT2B ...) vyvstává i otázka jejich pohodlného nabíjení.
Vysílačky jsou opatřeny miniUSB konektorem a jsou dodávány s nabíjecím kabelem typu USB/miniUSB. Lze je tedy nabíjet například z USB portu stolního počítače nebo notebooku, to však není vždy možné nebo pohodlné. Řešením tak může být některá z USB nabíječek, jimiž je trh doslova zaplaven. V tomto článku vám pár typů nabíječek, vhodných pro nabíjení nejen vysílaček, představím. autor: Michal Nováček |
Meranie dosahu celej súpravy 2,4GHz priamo v teréne je jedinou správnou metódou ako overiť funkcieschopnosť súpravy.
Čo však robiť, keď je dosah príliš malý (pár metrov)? Ako nájsť chybu? Na vine je vysielač alebo prijímač? Teda skôr ich antény alebo ich prívodného koaxiálu... autor: vpershing pridal: mior |