Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
My teda modely vrtuľníkov nejako „nemusíme“, ale toto je predsa len niečo iné.
Nie je to úplne klasický vrtuľník a nie je to ani (pre niektorých) „klasické“ lietanie s modelom vrtuľníka à la „splašené motyky“. V Čechách sa niekedy výstižne (a tak trochu aj roztomilo) hovorí, že pilot ten model neriadi, on ho vodí. A tak si pozrite, ako ladne a elegantne sa dá vodiť model dvojrotorového vrtuľníka Boeing Vertol KV-107. pripravil: Janko O. |
Tak toto boli Duškove slová po tom, čo v nedeľu polietal s jeho novým strojom - FunJetom od Multiplexu. To je model, ktorý s tlačnou vrtuľou dosahuje vysokých rýchlostí, podľa informácií z Googla vraj až 270 km/h. Bohužiaľ sme v ňom nemali rýchlomer, a tak to nemôžeme úplne overiť, ale aj tak tento stroj lieta diabolsky rýchlo. To sa nakoniec môžete presvedčiť sami z priloženého videa.
pridal: mior |
Že sa nedarí pristáť ani pilotom turbínových modelov svedčí táto ukážka letu modelu F-18.
Pozri si video.
pridal: mior |
...demonštrácia opodstatnenia sledovania priebehu nabíjania.
autor: Vladimír Perešíni alias vpershing pridal: mior |
Keďže v nedeľu (3.12.2017) som (v rámci overenia Vyhrievaných topánok) bol lietať so Skipperom, tak v pondelok (4.12.2017) prišlo na rad ďalšie overenie: prvé lety s (mojim novým) modelom Convergence.
Však počasie bolo (podľa mojich kritérií) ideálne: snežilo. Že však aj riadne fúkalo, to som zistil až na Ďateline. Cez to všetko boli výsledky lietania nad očakávanie. autor: Janko O. |
Tak presne takto to mám rád:
Videá a fotky, urobené počas pekných a príjemných dní, si pozerať vtedy, keď je vonku „kosa“, veterno a človek by psa (ba ani vlastnú manželku) nevyhnal. Postaviť sa k oknu, jemne sa oprieť o hrejúci radiátor, pozerať na uzimených ľudí vonku a pritom si v mysli „premietať“ príjemné spomienky z posledného fajnového polietania. A kedy že sme to stihli? Nuž minulý týždeň, keď „udrela“ druhá jar, medzi dvomi (novembrovými) dobami ľadovými. pripravil: Janko O. |
Skipper už na snehu bol (viď článok „Skipper (aj na sneh) pripravený“), ale vtedy ešte nebol vybavený letovým stabilizátorom a ani pozičným osvetlením.
Na základe vtedy získaných skúseností som si povedal: „Lietať so Skipperom bez letového stabilizátora a pozičného osvetlenia – ani za nič!“ A tak som ho už dávnejšie vybavil letovým stabilizátorom. A čakal som na sneh. A ten aj prišiel. Ale len včera (25.1.2016) som Skippera vybavil aj pozičným osvetlením. A medzitým sa sneh pos.al. No skrátka pokazil. autor: Janko O. |
Teda Miroslav, my vieme, že si na Zatváraní bansko-bystrického neba chcel byť štýlový, ale prirobiť si na hlavu (teda na čiapku) model lietadla, to už je snáď príliš!
Nemyslíš? …...................... Občas keď v televízii dávajú zábery zo všakovakých módnych prehliadok, vtedy mi manželka nedovolí prepnúť kanál a tak chtiac-nechtiac musím vidieť, čo všetko si tie ženy „bachnú“ na hlavu. A tak keď som zazrel túto fotku, tak som si povedal: „Tak už aj Miroslav!“ pripravil: Janko O. |
Vetroň Cularis od Multiplexu je (nie len) medzi Slovenskými a Českými modelármi veľmi obľúbený a dosť rozšírený.
Však aj moji bratia: Miroslav a Milan, ich majú. Avšak, úprava Cularisa, ktorú som videl na jednom modelárskom fóre, „ma dostala“. Náš český modelársky kolega s prezývkou „Vážka“ na tento vetroň prirobil plaváky a na fóre zverejnil „letové“ video. pripravil: Janko O. |
Článkov o druhom (treťom, ďalšom …) živote máme na našej web-stránke viac.
Samozrejme nemáme na mysli „organický“ (ľudský, zvierací, živočíšny) život, ale život „morálny“ a tentokrát sa týka dvoj-dúchadlového modelu Messerschmitt Me-262 – Schwalbe (lastovička) od firmy Dynam. Výrazom „druhý“ (tretí, ďalší život) chápeme to, že model, ktorý už bol takpovediac „odpísaný“, dostal druhú (tretiu, ďalšiu) šancu. pripravil: Janko O. |